«Ваші рідні потрапили в біду – платіть за них гроші!»
Добавив:
Коментарів: 0
Добавлено: 22-03-2017, 13:37
Переглядів: 151

Шахраїв і аферистів у наш час вистачає, але про них ми переважно чуємо по телебаченні або ж по радіо. Та, на жаль, добралися вони і до наших горян. Жителька селища Путила Галина з обуренням розповіла про свої недільні пригоди з аферистами. Каже, що не може мовчати, бо хоче попередити інших, аби не «купувалися» на дешеві трюки шахраїв.

   - Задзвонив стаціонарний робочий телефон. Коли я підняла слухавку, чоловічий голос назвав моє ім’я, прізвище і повідомив, що мій син, який зараз на заробітках за кордоном, потрапив у халепу – нібито пошкодив чужий ноутбук і телефон та зараз перебуває у міліції. Щоб не відкривати проти нього кримінальне провадження, необхідно відшкодувати за майно. Тобто я повинна протягом години перекинути гроші у сумі 15 тисяч гривень на картковий рахунок у Приватбанку. Навіть дали послухати голос сина, який ледь чутно вимовив слово «мама», - розповіла нам пані Галина.

   Чоловік, який телефонував, застеріг жінку, аби вона ні в якому разі нікуди не зверталася, бо цим тільки нашкодить синові. Він продиктував банківські реквізити та номер телефону і прізвище людини, якій жінка повинна була повідомити про результат переказу.

   Що в такій ситуації буде робити кожна мати? Звісно, виручати сина з біди. Але, на щастя, пані Галина не кинулася шукати та пересилати гроші, а подзвонила до іншого сина – хлопці поїхали разом на заробітки. Яке було здивування чоловіка, коли він почув стривожений голос матері та запитання «Що трапилося з братом?». «Він онде автомобіль миє!», - відповів чоловік і цим розставив всі крапки над і.

   - Я впевнена, що телефонував місцевий аферист, бо навіть вказав, де я можу в Путилі скористатися терміналом, щоб поповнити продиктований ним картковий рахунок, - вважає пані Галина. А оператор мобільного зв’язку, на номер якого жителька Путили мала прозвітувати про грошову операцію, теж український. Це вже потім, вгамувавши хвилювання, можна все проаналізувати і здогадатися про аферу. Але коли людина панікує, вона не звертає увагу на підказки і невідповідності. Тому обурена жінка таки подзвонила по телефону, який надав їй шахрай, і сказала все, що про нього думає!

   Проте не всі відбуваються лише переляком та шоком. Інколи аферисти все ж таки отримують бажане, а особа, яка повірила їм, навряд чи поверне свої кошти і здоров’я. Ми запитали у працівників Путильського відділення поліції Кіцманського відділу поліції Головного управління поліції у Чернівецькій області, чи зверталися до них жителі району із заявами про шахрайство, окрім пані Галини, яка наступного ж дня написала заяву.

   - Цього року до нас звернулося четверо громадян щодо намагання вчинити проти них шахрайські дії невідомими особами. На щастя, жоден із заявників не поніс матеріальну втрату. Шахраями переважно виступають особи з інших областей. Проте без факту вчинення кримінального правопорушення ми не можемо провадити слідчі дії, - розповів заступник начальника Путильського відділення поліції Сергій Танасійович Явніцкий.

   Загалом, шахраї вдаються до різних схем обману: представляються керівниками контролюючих органів та «позичають» гроші, вимагають кошти за «допомогу» рідним у біді, спекулюють в інтернет-магазинах та шляхом надсилання повідомлень на телефон типу ви переможець, але треба сплатити податок і т. д.

   - Варто бути дуже обережними і ретельно перевіряти інформацію, яка вам надходить у будь-якому вигляді. Головне, не робити щось поспіхом і не панікувати. Людина може в будь-яку пору доби набрати «102» і перевірити інформацію чи повідомити про факт правопорушення. Шахраї дуже часто представляються працівниками правоохоронних органів, щоб дискримінувати наші дії в очах громадян. Тому будьте вкрай обережні, коли отримуєте дзвінки чи повідомлення від невідомих осіб, - застерігає жителів району майор поліції Сергій Явніцкий.

   Як шахраї знаходять інформацію? Дуже просто, якщо вони мають доступ до мережі Інтернет. Ми, не задумуючись, реєструємося в соціальних мережах, викладаючи у фото та повідомленнях цінну інформацію про себе. Не рекомендовано в мережу Інтернет викладати свої персональні дані (ідентифікаційний код, дату народження, паспортні дані і т. д.). Також не варто оприлюднювати номери своїх мобільних телефонів. Проте аферисти часто знаходять інформацію в офіційних базах державних структур. Тому єдиний вихід – ще і ще раз перевіряти достовірність інформації, отриманої по телефону чи електронною поштою. І зберігати спокій – у будь-якому випадку!

 

   Алла МЕРЕНЧУК. 


Джерело http://putyla.rayon.cv.ua/
Інформація
Відвідувачі, Ви так само можете залишити коментарі до даної публікації
Схожі новини:




Особистий кабінет